Am testat o periuță de dinți electrică / Oral-B Genius 9000


Dorința mea de a testa o periuță de dinți electrică s-a îndeplinit vara aceasta când am primit în sfârșit una. Eram curioasă să descopăr, până la urmă, dacă există un avantaj în folosirea ei sau tot periuța clasică rămâne cea preferabilă. Acum, după aproape patru luni, aș putea spune că amândouă. Deși are un design plăcut, 6 programe de curățare și se conectează prin bluetooth la o aplicație de pe smartphone, nu sunt extrem de încântată de ea. Sau mai bine spus, nu este ce mă așteptam eu să fie. Dar nu știu ce mă așteptam să fie, o navă spațială ?

Aproape trei ani de zile am visat la o periuță electrică. Se găseau peste tot. În supermaket, în DM, magazine online și farmacii. Deși prețul celor mai simple modele era(este) destul de mic, nu m-am încumetat să fac această investiție. Am simțit că arunc banii pe geam, când aș putea să-i folosesc în scopuri mult mai utile.

Dinții mei sunt sensibili. Toate periuțele clasice pe care le-am avut au avut peri moi, delicați cu dinții și gingiile. Cumva, îmi imaginam că una electrică va fi brutală, însă nu mă aflam chiar atât de aproape de realitate. Din contră, o periuță electrică de calitate acționează mult mai delicat, în comparație cu una obișnuită.

Conținutul cutiei în care se afla noua periuță mai adăpostea câteva accesorii, încărcătoare, periuțe de rezervă. Îți ia ceva timp până înțelegi "care, unde și cum", mai ales dacă nu ai mai avut așa ceva p\n[ atunci. Când totul este pus în ordine, ai toate piesele din puzzle și poți, în sfârșit, testa periuța.

În pachet avem:

- 1 încărcător
- 1 suport
- 1 cutie de transport
- 4 capete
- 1 suport pentru oglindă


Oral-B Genius 9000 poate executa până la 8.800 de rotații și 40.000 pulsații în fiecare minut. Asigură o curățare 3D și îndepărtează cu până la 100% mai multă placă bacteriană fața de o periuță clasică. Dimensiunile reduse și capătul rotunjit permit o curățare eficiență, înconjurând fiecare dinte în parte.

Există  de curățare adaptate nevoilor noastre: 

- Curățare Zilnică/programul standard
- Curățare Profundă
- Sensitive (recomandat persoanelor cu dinți sensibili)
- Albire (eficient în reducerea petelor de suprafață)
- Îngrijirea gingiilor
- Curățarea Limbii

Inelul luminos SmartRing 360° poate fi personalizat folosind aplicația Oral-B, unde avem posibilitatea de a selecta una dintre cele 12 culori LED disponibile. Eu am ales roz. Inelul luminos al SmartRing-ului ne atenționează în momentul în care apăsăm prea tare, reducând automat viteza de rotație prin senzorul de presiune.  În plus, acest LED ne mai permite să vedem semnalele cronometrului și al conexiunii prin Bluetooth. 



Etuiul de călătorie ne permite să permite să transportăm periuța în siguranță, fără a ocupa prea mult spațiu, împreună cu două capete de rezervă. Este realizat dintr-un materiale durabil, fin, plăcut la atingere. Design-ul este unul simplu dar elegant, curat. Cutia de transport este prevăzută cu slot USB și suport pentru smarphone, ceea ce ne permite să încărcăm simultan atât periuța, cât și telefonul.

O singură încărcare este suficientă pentru 12 zile, în condițiile folosirii de 2 ori pe zi timp de 2 minute. Pentru o durată mai lungă de viață a bateriei, se recomandă folosirea ei până la descărcarea completă cel puțin o dată la 6 luni. Indicatorul luminos aflat în partea de jos ne arată nivelul de încărcare al bateriei și ne avertizează în momentul în care este necesară reîncărcarea.


Suportul pentru oglindă, util în momentul în care conectăm periuța prin Bluetooth și stabilim o conexiunea cu smartphone-ul. Funcția smart ne permite să folosim cronometrul, ea poate detecta poziția și presiunea, ne ajută să revizuim rutina printr-un rezumat săptămânal/lunar, arată recordurile personale și trofeele obținute. Mai mult, beneficiem de un program personalizat de îngrijire orală. 

Eu nu intru foarte des în aplicația Oral-B pentru că nu mi se pare bine gândită. Este bună pentru divertisment, în zilele libere, dar cam atât. Folosind periuța în mod corect, rezultatele pot fi la fel de bune, fără aplicație.

Am primit 4 capete de rezervă pentru periuță. Două capete Cross Action cu unghiuri exacte pentru a ținti și elimina placa bacteriană în proporție de 100%. Plus 2 bucăți rezerve Sensitive pentru dinți și gingii sensibile.

Programul meu preferat de curățare rămâne Sensitive (pictogramă pană). În ultima perioadă am început să folosesc mai des și programul Albire (pictogramă diamant). Acum aștept rezultatele. Programul Curătare Limbă este și el absolut necesar pentru o respirație proaspătă. Evit, însă, programul Curățare Profundă (pictogramă dinte +). Simt periajul puțin cam agresiv.

Diferența dintre o perie clasică și una electrică este mare. Periuța obișnuită este mult mai comodă pentru mine, dar nu la fel de eficientă. În schimb, cea electrică o utilizez cu o oarecare dificultate dar rezultatele sunt mult mai bune, deci merită efortul și "bzzbzz-ul" din mână și cap.

Prețul este destul de mare, dar pe undeva cred că își merită banii. Desigur, așteptam mult mai mult de la o periuță care costă aproape 1000 lei, însă nu o văd ca fiind o investiție proastă dacă dispui de suma necesară.

Comentarii