Bullying - O poveste veche

E adevărat ca nu citisem nimic despre fenomenul bullying până acum doi sau trei ani. Pe Wikipedia nu exista o pagină tradusă în limba romana a acestui termen, semn ca ne aflăm  încă undeva la început și nu ne interesează, deci nu ne batem deocamdată capul nu asta.
Totuși, cu un search pe Google găsim articole despre această problema deloc nouă, prezentă (și) în școlile românești, pe care în sfârșit o putem numi cumva, chiar dacă nu are o traducere exacta în limba română. Si asta ma bucură. Începe  sa ia o forma, sa devină o problemă reală.


Despre Catalina Florea și campania STOP BULLYING inițiata de Asociația Telefonul Copilului am auzit prima data la TV, în timpul pauzei publicitare. Recunosc, am plâns. M-a emoționat faptul ca s-a vorbit deschis și pentru prima data, ca începe sa conteze. Și asta e ceva.


Pentru ca eu însămi am fost victima bullying-ului în scoală, știu ce înseamna tăcerea, neimplicarea și, ce este mai grav, alegerea de a nega. Copilul neaga și refuza sa conștientizeze ce i se întâmplă.

În plus, nimeni nu vrea sa fie considerat slab, ratat, las. Cei mai multi nu vor povesti părinților calvarul prin care trec, tocmai din acest motiv.
Asa ca acasă va deveni locul în care problemele vor rămâne la ușa.

"Mama nu trebuie sa afle, tata nici atât, e rușinea mea, eu trebuie sa o duc. Sper sa nu afle niciodată"


Asa gândesc copiii/adolescenții. Sau asa am gândit eu, cel puțin.


Cum se manifesta bullying-ul ?


Prin violență fizica, verbală. Copilul este umilit, jignit, exclus, tachinat.


Statisticile arata ca:


Peste 3.2 milioane de elevi sunt victime ale agresiunii în fiecare an.

Aproximativ 160.000 de adolescenți lipsesc de la cursuri în fiecare zi din cauza bullying-ului.
Multi elevi consideră că ajutorul adulților în rezolvarea acestor probleme este ineficient.

Pe internet, mai exact pe YouTube, sunt foarte multe filmulețe în care tinerii își spun povestea cu ajutorul unor cartonașe scrise. Mi-a plăcut ideea.
Sa le oferi celor care trec prin perioade negre un pic de speranță și încredere.
Pentru ca nu suntem singuri. Mai ales acum, în 2016, când avem atâtea opțiuni de comunicare, socializare, exprimare în mediul online. Trebuie doar sa cauți locul potrivit.



Numarul de telefon al Asociatiei Telefonul Copilului este 116111. Apelurile sunt gratuite în rețeaua Telekom.

Comentarii