Cimitirul celor fără nume - Viena - Destinații de sfârșit de an

Mă gândeam zilele trecute la faptul că se apropie cu paşi repezi sărbătorile de iarnă. Atât de repede ? Parcă mai ieri sufeream din pricina caniculei iar acum ne îndreptăm spre primele planuri şi pregătiri pentru ce urmează să se întâmple odată cu data de 24 decembrie.

Brad împodobit, cadouri, reţete tradiţionale pe masa, colinde, colindători, vin fiert, concediu, musafiri, zăpadă, Home Alone 1234 etc.
Şi am realizat că nu-mi doresc să lipsesc de acasă în această perioadă importantă, oricât de frumos ar fi Parisul, New-York-ul sau altă metropolă a lumii, oricât de mult mi-ar plăcea să călătoresc, să văd, să simt. Nu pentru că în mine ar curge un sânge pur naţionalist, care nu-mi dă voie să mă deplasez din universul românesc. Nici pe departe.
E vorba de un sentiment sincer şi personal, care nu se leagă de nimic altceva, ci doar de o nevoie de mine însămi şi de cei pe care-i iubesc.

Dar până atunci mai este ceva timp.  Nu mult, într-adevăr, însă suficient pentru a încheia 2016 într-o notă pozitivă, mai ales dacă am avut un an încărcat, epuizant, enervant, în care ne-a lipsit inspiraţia şi puterea pentru a făuri lucruri importante.
Eu spun să nu pierdem timpul rămas. Să scoatem jurnalul din sertar sau folderul din calculator şi să descoperim ce am notat din lista de dorinţe neîmplinite încă. Şi aici vorbesc de lucruri realizabile bineînţeles, nu despre cele în care visăm să câştigăm Premiul Nobel pentru Literatură (deşi...)

Eu, de exemplu, îmi doresc să am două mici vacanţe în care să mă plimb printr-o capitală a Europei şi să simt aer românesc, undeva în nordul ţării. Trebuie să recunosc că am şi un mic avantaj, având în vedere că imediat după data de 1 decembrie sunt parţial liberă, ceea ce îmi permite să mă ocup de mai multe lucruri personale şi totodată să-mi bucur sufletul în mini-vacanţe speciale.
Pentru ca dorinţa mea să se îndeplinească, trebuie să-mi fac rezervări din timp. 

Tot ce-mi doresc este să am un început de decembrie frumos, cu rucsacul în spate şi cu bocanci rezistenţi în picioare, care să-mi permită să descopăr lucruri. Încă nu m-am decis exact care vor fi cele două destinaţii, însă am un plan plus pe hârtie şi multe posibilităţi.
Doar o întrebare mai rămâne. Ce oferte turistice să aleg ?

Sunt ca un copil într-un magazin cu jucării. Bucuros şi emoţionat, dar mai presus, nehotărât. Ar trebui să aleg cu inima, mi-ar spune mama. 
Ce-mi lipseşte acum ? Ce îmi doresc ?

  • Îmi lipseşte liniştea. Vreau să scap de zgomotul maşinilor din trafic, de betoanele din jurul meu, de oamenii care vorbesc mult şi...
  • Îmi doresc oferte de vacanţă la preţuri bune, în locuri pe care nu le-am vizitat niciodată
Cele două posibilităţi ar putea fi, mai mult ca sigur Viena şi Bucovina. O destinaţie externă şi una internă, exact cum am plănuit. Puţin aer românesc şi puţin austriac.  Aşadar, celelalte opţiuni vor sfârşi şterse de pe listă.

Viena

Îmi doresc să vizitez acest oras încă din 2013, când am urmărit filmul Before Sunrise cu Ethan Hawke şi Julie Deply. Mi-a plăcut atât de mult acea scenă în care cei doi se aflau în Friedhof Der Namenlosen (The Cemetary of Nameless),  încât mi-am propus să nu ratez ocazia de a ajunge acolo, cândva.
Dintre cele 55 de cimitire ale Vienei, acesta este cel mai emoţionant, trist şi neobişnuit. Şi asta pentru că nimeni nu a mai fost îngropat acolo începând cu anul 1940.
Cele 104 morminte sunt situate în apropierea Dunării. Motivul morţii acestor oameni fiind înecul. 42 neidentificaţi, aduşi de curenţi la mal și înmormântați doar cu o cruce din oțel negru pe care s-a scris -fără nume-. Restul fiind idendificaţi de către familii.
Cimitirul este departe de centrul oraşului, însă cu puţin ajutor, îl putem găsi fără probleme.
http://www.fitzroyboutique.com/






















Obiective turistice în Viena, Austria


https://www.wien.info/ro
După vizitarea cimitirului îmi voi întoarce atenţia spre oraş, pentru a descoperi alte puncte interesante.
Mi-ar plăcea să vizitez Muzeu Prinţesei Sisi, împărăteasa Austrie. O femeie frumoasă şi nonconformistă, care a avut un sfârşit tragic şi neaşteptat.
Ideea principală a expoziţiei este introducerea în viaţa personală a prinţesei, a femeii ce se revolta împotriva ceremonialului de la curte, care avea obsesia unei siluete perfecte şi care evada în cultul frumuseţii. Să nu uităm nici de dragostea ei pentru poezie.
Îmi doresc să păşesc în Muzeul Sisi, vreau să văd o mică bucăţică din viaţa ei, a unei femei complicate şi interesante.

În muzeu putem vede:
  • Rochiile de vară păstrate şi restaurate
  • Rochia de la încoronarea ei ca împărăteasă a Ungariei
  • Portrete celebre
  • Cutia cu acuarele
  • O farmacie de voiaj
  • Lucruri amintind de copilăria lui Sisi
  • 6 piese ale setului de bijuterii de doliu, purtate la moartea fiului ei
  • Mantaua neagră cu pene de egretă cu care a fost acoperită 

https://www.wien.info/ro
Madame Tussauds reprezintă un alt punct interesant pe care nu vreau să-l ratez. Cabinetul de figuri de ceară este renumit în lume. Aici pot fi admirate 71 de figuri de ceară, printre care Împăratul Franz Joseph şi soţia lui, Mozart, Falco, Klimt, dar şi celebrităţi  internaţionale  din lumea filmului sau a muzicii: Nicole Kidman, Robert Pattinson, Angelina Jolie, Johnny Deep, Michael Jackson.
Mai mult decât atât, înăutru avem posibilitatea să luăm parte la acţiuni interactive, cum ar fi să intrăm în competiţie cu Albert Einstein la un test de inteligenţă,

Alte locuri care merită vizitate sunt:

  • Roata Mare şi Piaţa Roţii Mari
  • Domul Sf. Ştefan
  • Muzeul de Artă Contemporană
  • Muzeul Leopold
  • Belvedere
  • Opera de Stat din Viena
Palatul Schonnbrunn
Pinterest

Acest palat este reşedinţa de vară a împărătesei Sisi. Mereu mi-am dorit să ajung aici, mi se pare un loc fascinant, ideal, ireal. Avem posibilitatea să admirăm parcul, Sera palmierilor şi încăperile palatului, făcând Marele Tur cu ghid audio.
Eu una vreau să petrec o zi întreagă aici, să mă las furată de frumuseţea fiecărei încăperi şi salon, cutreierând apoi coridoarele labirintului din parc.

Bucovina, România

http://www.bucovina360.ro/
Imediat după cele 7 zile în Austria, peste trei zile, vreau să plec în Bucovina. în căutarea spiritului românesc în nordul României, ceva mai departe de casă.
Am să mă îmbrac bine, am să ţin termosul cu ceai pe aproape, şi-am să caut frumuseţile Bucovinei pe timp de iarnă, România ideală din mintea mea, cu Vali Sterian în căşti.

Mi-ar plăcea să vizitez mănăstirile construite de domnitori şi boieri moldoveni, dintre care amintesc Ştefan cel Mare, Alexandru Lăpuşneanu,  Petru Rareş.
  • Mănăstirea Voroneţ, supranumită, "Capela Sixtină a Estului", 
  • Mănăstirea Humor
  • Suceviţa
  • Moldoviţa
Scurte plimbări prin păduri, drumeţii pe munte. Vreau să admir Codri Seculari, zonă care este rezervaţie naturală şi unde întâlnim molizi de 300-400 de ani.

Bineînţeles, n-am să plec din nordul tării fără să mă bucur de bucatele tradiţionale specifice zonei. Gurmandă cum sunt, îmi place să gust din toate câte un pic.
N-am mâncat niciodată bulz tărănesc cu brânză de burduf şi nici ciorbă rădăuţeană cu smântână, ouă, pui şi legume. Poate doar o imitaţie de-a ei, nicidecum cea originală, cu smântână, bănuiesc, grasă.
Buturuga de ciocolată recunosc că am încercat-o. Dar după o ciorbă cu multe calorii, un tort cu şi mai multe, este biletul sigur spre câteva kilograme în plus, într-o vacanţă de 5 zile. :)

Recomand oricui să fure timp pentru el. Avem nevoie să vedem lucruri, să ne eliberăm mintea de stres. Fie că alegem să o facem acum, de sărbători sau după, fie că alegem gălăgia unui oraş mare sau liniştea, important este faptul că te deconectezi, indiferent în ce mod o faci.
Vacanţă plăcută !

Comentarii