O duminică împreună cu Borsec - Regina Apelor Minerale

 

Iubesc zilele însorite de toamnă, frunzele ruginii, plimbările prin parc, soarele de la orele amiezii, care mângâie creștetul și obrajii, cu ale sale raze vindecătoare. Weekend-urile au un farmec aparte, nu-i așa ? Toată acea forfotă de peste săptămână ia o pauză și se instalează calmul, frumosul, de fapt, tot ce contează mai mult.

Ieri a fost o astfel de zi, planificată încă de sâmbătă. Alarma a sunat la 7:30, m-am pregătit iar la 9:50 am ieșit pe ușă, direct spre biserică, acolo unde încerc să ajung în fiecare duminică. E un obicei pe care vreau să-l implementez. 

Cum am ieșit în stradă, un soare nemaipomenit și un cer senin atingeau perfecțiunea. Zâmbeam în spatele măștii, mulțumită pentru că Dumnezeu mi-a oferit ocazia să mă pot bucura de astfel de clipe.

Imediat după slujbă am organizat un mic picnic în parcul din cartier, care arată într-un mare fel acum. Un covor de frunze uscate s-au așternut pe iarbă și este cadrul perfect pentru relaxare mentală, o discuție frumoasă cu un prieten, introspecție, stări meditative sau chiar sport, de ce nu. Sunt amplasate pe iarbă aparate de fitness iar aleile te invită să alergi, să pui sângele în mișcare.

Eu nu am alergat, ci am mers împreună cu o prietenă să cumpărăm croissante proaspete, gogoși cu ciocolată, fructe și apa minerala Borsec. In parc există o fântână, dar așa cum am menționat în articolele anterioare, de ceva vreme, să tot fie vreo 7 ani, consum exclusiv apă îmbuteliată. De asemenea, am grijă să o aleg mereu pe cea mai bună, cea mai pură dintre toate. Organismul s-a obișnuit cu apa minerală, îi recunoaște calitățile, răsplătindu-mă cu sănătate, energie și vitalitate. Mă simt bine atunci când o consum iar asta este tot ce contează, tot ce mă interesează. 

La un moment dat făcusem un experiment. Timp de o săptămână am consumat numai apă de la robinet și de la fântâna din cartier. Lipsa de energie s-a resimțit după prima zi și oricâtă apă aș fi băut, indiferent de temperatura ei, nu mă simțeam deloc hidratată. Ba mai mult, mă simțeam efectiv rău, fără energie.

Altfel spus, mineralele din compoziția apei Borsec chiar își fac treaba. Însă nu doar mineralele. Vorbim aici despre o apă considerată tămăduitoare încă din secolul al XVII-lea, a cărei diversitate de constituenți chimici naturali o transformă într-o apă cu nenumărate beneficii în afecțiuni metabolice (diabet, boli cardiovasculare, afecțiuni inflamatorii). Apa Borsec are un conținut echilibrat de minerale, un conținut scăzut de fier și o concentrație ridicată de CO2 natural. Este, deci, cea mai bună alegere pentru sănătatea noastră.

Mereu am grijă să nu-mi lipsească o sticlă la rece în frigider, una în dormitor, alta în mașină și o sticlă de 0.5 l în geantă, atunci când mă așteaptă o zi lungă în oraș și multă treabă.

Însă duminica ce tocmai a trecut a fost despre relaxare și zero stres. Așa cum spuneam mai sus, am mers împreună cu o prietenă să cumpărăm câteva bunătăți coapte pentru o mică gustare în parc. Un picnic organizat la umbra unui copac bătrân. 

Ne-am așezat pe iarbă și am gustat din croissantele proaspăt scoase din cuptor, ușor calde. Parfumul strugurilor negrii ne-a îmbătat simțurile iar apa minerala Borsec, în varianta carbogazoasă, ne-a hidratat și ne-a stins setea după o gustare pe cinste. Temperatura a fost și ea perfectă.

Nu știu cine cunoaște istoria acestei ape, dar a fost îmbuteliată industrial încă din anul 1806 iar niște ani mai târziu, în anul 1873, a primit titlul de Regina Apelor Minerale.

Cu Borsec, 215 ani de tradiție și prestigiu. A primit de mai multe ori titlul de "Cel mai puternic brand romanesc" și titlul de "Superbrand", devenind o valoare națională și un produs pe gustul consumatorilor, datorită calității și purității apei.

Numele ei a fost răspândit in mai multe colțuri ale lumii, fiind exportată între anii 1950-1990 pe piețele din străinătate. Germania, SUA, Israel, Franța, Belgia, Suedia.

La plecarea din parc m-am pregătit pentru o călătorie cu mașina și am avut încă o gustărică rezervată. Ultima gogoașă îmbrăcată în ciocolată albă rămasă de la picnic, pe care am savurat-o cu plăcere, în soarele de amiază. Duminica nu ținem diete ! Ești de acord cu mine ? 😉 
Poate nu știai, însă apa este un foarte bun aliat în controlul greutății. Reduce senzația de foame și nu are calorii. De asemenea, ajută la eliminarea toxinelor din organism. Înainte de micul dejun, în fiecare dimineață pe stomacul gol, beau un pahar cu apa plată și puțină lămâie stoarsă, pentru a accelera metabolismul și pentru a detoxifica. Uneori adaug un praf de scorțișoară și ghimbir.

Beneficiile consumului de apă sunt nenumărate: 
  • ajută la dezvoltarea sistemului imunitar
  • previne accidentele vasculare cerebrale
  • previne și tratează migrenele
  • previne formarea pietrelor la rinichi
  • ajută la obținerea performanței fizice

La finalul acestui articol mai vreau să spun că a fost o zi de duminică nemaipomenită, încheiată cu o plimbare pe bicicletă și o seară în care am reușit să văd un film nou, mult așteptat.

Înainte de a începe să scriu aceste rânduri mi-am amintit una din poveștile copilăriei, pe care mi le spunea mama. Un basm de Ion Creangă. Fata babei și fata moșneagului. Partea mea preferată, în care fata cea bună este alungată de acasă și întâlnește în drum o fântână stricată, pe care o repară și pleacă mai departe. La întoarcere, după ce slujește la Sfânta Duminică, se întoarce spre casă, unde întâlnește aceeași fântână, doar că de data aceasta fântâna pe care a îngrijit-o, acum o răsplătește cu apă limpede precum lacrima, dulce și rece.

Felul în care descria mama acea apă limpede si rece a contribuit, cu siguranță, la pretențiile mele din prezent, în ceea ce privește calitatea apei îmbuteliate pe care o consum. 😊


Cum este apa ideală pentru tine ?

Comentarii