Stilul meu vestimentar - Patti Smith, The Smiths, Savage Garden

Ce voi îmbrăca astăzi ?
Marea problemă a mamei mele atunci când trebuia să merg la şcoală,  Mă lua cu frumosul, mă lua cu urâtul, poate-mi intră în cap că îmi stă mai bine într-o ţinută decentă, cuminte, în ton cu cei din jur.
Eu nu şi nu. Prinsesem adolescenţa exact în acei ani de la începutul lui 2000 când strâmt, scurt şi la vedere, erau un must-have. Altfel, erai  o bunicuţă, o tocilară, o nimeni.
Aş putea spune că respectam trendul până la o limită, din acel punct mai departe erau alegerile mele.
Dacă-mi doream să plec la scoală spre disperarea mamei, cu cizme lungi de piele, lanţuri şi ţinte, o făceam. Bineînţeles, nu stăteam în vizorul profesorilor de serviciu în pauze, pentru a atrage priviri din partea cui nu trebuia. Ştiam că stilul meu nu e tocmai potrivit în acel cadru.

Mai purtam o pereche de pantaloni de musama, care imitau pielea. Erau un roz sters şi îmi plăceau mult. Pe aceştia îi asortam cu topuri scurte, de culori închise sau cu piesa de rezistenţă din garderoba mea. Primisem cadou un tricou fără mâneci, alb, cu spatele gol, gândit cumva fără tiv, cu steagul Angliei pe piept. Îl purtase Shakira pe o copertă de revistă şi eram tare mândră de treaba asta.
**
Atunci când mă simţeam obligată să ascult şi părerile mamei, intra ea bucuroasă în poveste şi-mi concepea o ţinută.
- Uite draga mea, ce spui de blugii albaştri asortaţi cu bluza albă peste care să pui una dintre veste ?
- Nu mamă ! Nu mă îmbrăca de parcă aş fi vânzătoare în supermarket.
- Dar ce au vânzătoarele ?
- Vânzătoarele n-au nimic, însă eu nu vreau să par că aş fi una.
- Dar îţi stă atât de bine, tu eşti prinţesa mea, de ce  vrei neapărat să te urâţeşti singură ?
- Mamă, mie nu mi-a plăcut niciodată Cenuşăreasa.  În fine, astăzi mă îmbrac cum vrei tu.

Şi plecam îmbrăcată într-o ţinută simplă, fără personalitate, cu părul prins într-o coadă şi fără strop de machiaj.
La revedere Patti Smith, nu îţi mai pot asculta muzica. Cu hainele astea pe mine, nici vorbă. 
Dacă n-am nişte jeanşi uşor rupţi, o pereche de cizme pentru "fete rele" sau o geacă de piele, nu mă simt eu însămi. Cine mă vede acum pe stradă va cred că sunt o tocilară abonată la meditaţii de 4 ori pe săptămână.
**
Bine, aveam 16 ani. Părerea celor din jur conta, însă mai mult căutam să mă descopăr, devenind foarte agresivă  şi speriată atunci când cineva încerca să mă scoată din universul meu. 

Astăzi nu mai simt nevoia să ies în evidenţă. Cel puţin nu o mai fac pentru ceilalţi. Dacă se întâmplă să îmbrac ceva care atrage priviri acolo unde merg, e neintenţionat. O fac pentru că mă bucură, pentru că spune povestea acelei zile.

Pentru a vă arata exact care este stilul meu în prezent, cum îmi place să ies din casă atunci când vreau să beau un ceai sau să mă pierd printre cărţi într-o librărie, m-am gândit să aleg un magazin de haine cu lucruri pe gustul meu şi să concep o ţinută de zi.

Botine Grace de la Vagabond


Nu-i aşa că sunt frumoase ? Sunt perfecte pentru o plimbare în oraş. Sunt sigură că sunt foarte bine lucrate, dacă le priveşti în imagine mărită pe site, ai să observi cusăturile perfect realizate. Fiecare detaliu fiind impecabil.
Descriere:
  • au un toc gros , înălţimea acestora fiind de 8cm.
  • este un model legat cu şireturi, foarte practic şi la modă
  • este confecţionat din piele naturală
  • interior textil
  • spatele călcâiului este ridigizat



Fusta de la Review

Mai departe, am avut de ales între această fustă şi una de blugi. În final am ales-o pe aceasta, fiind mai potrivită cu ţinuta gândită de mine, având un aer uşor vintage. Îmi place lungimea ei şi faptul că merge de minune purtată cu o pereche de colanţi negri. 
Descriere:
  • este un model croială dreaptă, confectionat din imitaţie de piele
  • fason drept
  • imitaţie de buzunar
  • talie regulară
  • lungime fustă 35 cm
  • culoare maro auriu



Palton MARTE de la MANGO

Acum avem toate piesele ţinutei de astăzi, mai puţin o bluză sau cămasă. Aici există mii de variante. Eu aş opta totuşi pentru o bluză simplă, neagră, de la DIESEL.
Paltonul ales este unul drăguţ, potrivit pentru o zi de iarnă cu soare în care nu viscoleşte.  Este confecţionat dintr-un material cu lână şi vine perfect cu fusta vintage de la Vagabond.
Descriere:
  • buzunare oblice
  • ţesătură netedă
  • curea în talie
  • guler ridicat
  • 75% lână
  • culori disponibile: negru, bleumarin, castaniu

Am ajuns la sfârşit. Să recapitulăm.
Este o zi obişnuită de iarnă, în care nu îngheaţă nimeni şi nu viscoleşte. Îmi doresc să mă plimb puţin prin librării, vreau să beau un ceai şi să servesc un croissant, apoi să merg în vizită la nişte prieteni.
Tinuta mea nu este aleasă la întâmplare din şifonier. Vreau să mă simt bine în hainele pe care le port.
Am perechea de botine negre, fusta maro auriu, colanţii negri şi paltonul castaniu. O căciulă pe cap din tricot gros n-ar strica nici ea, nu-i asa ? Totuşi, este iarnă.
Tumblr.com

Comentarii