Weekend. Povești. În viitorul meu restaurant ideal...


Tumblr.com

- Mia, te aud foarte prost. Crezi că ai timp acum sau o lăsăm pe mai târziu ?
- Sunt liberă toată ziua, am tot timpul din lume.
  Ştii că mi-a fost dor de tine. N-ai mai dat nici un semn de viaţă de cel puţin 2 ani. Noi, care eram  cele mai bune prietene, am ajuns să vorbim din an în Paşti.

- Chiar îmi pare rău. Am vrut să mă retrag cumva după ce mi-am pierdut jobul. Depresia mă         pândea din fiecare colţ şi am ajuns foarte uşor, să mă întorc în vechiul meu dormitor, acasă la ai mei.
  Să nu crezi că n-am intenţionat să-ţi las e-mail-uri. Scriam apoi ştergeam tot. Nu voiam să te împovărez cu dramele mele. 
Apoi, în câteva luni de zile, am început afacerea despre care ţi-a povestit sora mea şi am intrat într-un ritm de lucru solicitant până am reuşit să pun totul la punct.
Visam să-ţi fac o vizită în S.U.A, o vizită supriză. Din păcate, planul din capul meu şi realitatea nu s-au prea înţeles.

- Rebeca, poate programăm o vacanţă împreună pentru luna august ? Ce spui ? Mă bucur atât de mult  să te aud, după atâta timp. 
Povesteşte-mi în amănunt despre business-ul tău. Cum te descurci ?

- Acum 1 an şi 9 luni am început această afacere. Nu e nici restaurant, nici bistro, nici fast-food. E puţin din toate. Bineînţeles, visez să fie mai mult decât este acum. Mă gândesc serios la un împrumut bancar.
În momentul de faţă am un laborator unde sunt preparate deserturile şi o bucătărie în care se găteşte mâncarea. În faţă e magazinul. Oamenii vin, cumpără şi pleacă. Nu este suficient loc pentru a aşeza mese şi scaune.

Iniţial, mi-am spus că n-am nevoie de mai mult, e în regulă. Cumpărătorii aleg din magazinul meu cina pentru deseară sau gustarea pentru o călătorie cu maşina. Apoi am realizat că uneori ai nevoie să te opreşti undeva, să mănânci o bucată de plăcintă caldă şi să mergi mai departe. Spaţiul nu-mi permite asta. E clar, am nevoie de un credit pentru afaceri.

- Ce găsesc oamenii în magazinul/restaurantul tău ?

- Mâncare sănătoasă în primul rând.  Meniul nu e deloc sofisticat. Supă cremă la cutie, cu broccoli şi caşcaval, iaurt desert în diferite combinaţii, cum ar fi, amestecat cu banane felii, extract de vanilie şi prăjiturele cu unt rupte înăutru, plăcintă cu mere, sandvişuri cu piept de pui, vegetariene, vegane. batoane Granola, paste cu caşcaval, tofu, smântână sau cremă de soia, după preferinţe. Salate proaspete în 3 reţete.  În plus, am sucuri de fructe cu gheaţă, ceaiuri, ciocolată caldă, apă, cafea.


- Wow ! Sună bine ! Felicitări !
Dar în ce direcţie ai vrea să progresezi ?

- Merci ! În primul rând, mă gândeam că aş avea nevoie de un spaţiu mai mare. Un laborator, o bucătărie ceva mai încăpătoare.
- Un imprumut pentru intreprinderile mici şi mijlocii te-ar putea ajuta.
- La asta mă gândeam şi eu.

Definiţia IMM
"Categoria Întreprinderilor Micro, Mici şi Mijlocii (IMM) este formată din întreprinderi care angajează mai puţin de 250 de persoane şi care au o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 de milioane de euro şi/ sau deţin active totale de până la 43 de milioane de euro" -fonduri-ue.ro

Ce este un credit IMM, Rebeca ? Haide să citim puţin. 

"Creditul pentru IMM reprezintă banii acordaţi unei persoane juridice în vederea achiziţionării unui imobil, renovării sediului actual, achiziţionării anumitor echipamente tehnologice necesare în procesul de producţie sau accesarea unei linii de credit destinată capitalului de lucru."

- Mia, cine poate beneficia de creditul IMM ?
- Condiţiile sunt destul de permisibile. Important este ca firma să fie înregistrată în registrele ANAF şi să aibă cel puţin 1 an vechime.
Citesc aici pe site alte specificaţii, cum ar fi, perioada de acordare de până la 120 de luni cu posibilitate de prelungire.
Să vedem mai departe, creditul IMM se împarte în 3 subcategorii. OVERDRAFT și LINIA DE CREDIT, CREDIT PENTRU CAPITALUL DE LUCRU şi CREDIT PENTRU INVESTIȚII.

- Creditul pentru capitalul de lucru m-ar ajuta cel mai mult să-mi conduc afacerea în direcţia pe care mi-o doresc. Ca antreprenor, poţi accesa o sumă de până la 150.000 de euro, cu garanţii imobiliare, pe o perioadă de maximum 24 de luni.


„Visează… ”


PLANUL DE CREDITARE- investiţie

 1.Vreau să mă mut şi în online, să-mi construiesc un site personal în care oamenii să vadă tot ce gătim, preţurile şi părerile consumatorilor. Apoi, vreau să creez o aplicaţie pentru telefoanele Android şi iPhone, astfel încât, cei care doresc, să poată comanda acasă mâncare. Îmi doresc să încep cu cel puţin 4 maşini care vor fi mereu la dispoziţia clienţilor.

 2 Încă 10 noi angajaţi.

 3.Mai mult decât atât, vreau să-mi modernizez laboratorul şi bucătăria. Mă gândesc să comand câteva aparaturi noi, mult mai profesionale, din străinătate.

 4.Apoi, am nevoie de un spaţiu mai mare, unde oamenii să poată lua masa atunci când se află în oraş. Un spaţiu proprietate privată, desigur, împărţit în două încăperi, decorat simplu, uşor boem, uşor rigid, o suflare retro, o suflare nouă.

Visurile pot construi realitatea

În zilele de sărbătoare aş organiza petreceri, pentru Halloween de exemplu, cu ingredient principal în mâncare: dovleacul. Decoraţiuni şi muzică pentru old souls dar nu numai.
În ziua de Crăciun, pentru persoanele singure, la fel. Atmosferă, mâncare şi bună dispoziţie.

În viitorul meu restaurant ideal, oamenii vor servi o supă şi un sendviş, după preferinţe, sau alte bunătăţi. Vor participa la petreceri tematice în zile speciale, şi va fi cel mai bun loc în care pot sta retrasi, la o masă, într-o după-amiază  târzie, citind, cu un ceai fierbinte pe masă.

Am încredere că un ajutor financiar este cea mai bună cale de a avea, cât mai repede, o afacere de succes, construită după dorinţele mele.



Mâncarea pe care o pregătesc este de cea mai bună calitate. Clientul va putea comanda uşor, de acasă, printr-o aplicaţie pe telefonul mobil, sau are posibilitatea să comande din restaurant, la pachet, absolut orice. Pentru ceilalţi, care au timp să rămână, vor avea parte de cea mai bună servire.

Meniul se schimbă în funcţie de sezon şi vor fi mereu reţete simple, gustoase, ca acasă.

Intenţionez să mă promovoz pe reţelele de socializare mai mult, colaborând cu antreprenori, produse şi servicii.

Spoturi publicitare pe Facebook, weebsite-uri

Numărul angajaţilor va fi în creştere şi îmbunătăţirile se vor produce constant.

Locaţie, într-o zonă centrală dar liniştită.

Am de gând să lucrez la imaginea restaurantului, voi alege un alt nume, mai uşor, ce se lipeşte de minte oamenilor

Mă gândesc la multe proiecte în viitor, unul dintre acestea ar fi, câteva restaurante în oraşe reşedinţă de judeţ.

                                                                  ***
- Decizia îţi aparţine numai ţie, Rebeca. 
- Decizia e luată, caietele mele sunt pline cu planuri şi idei. Când eşti într-un business, trebuie să mergi înainte, trebuie să cauţi soluţii în caz de probleme, să fii mereu cu un pas înaintea competitorilor.
-Atunci ce mai aştepţi ?  Contactează brokerii pentru ca aceştia să prezinte cazul tău băncilor.
- În zilele următoare.
  Acum spune-mi ce mai faci, Mia. Ţi-am umplut capul destul cu ale mele...

surse foto: Tumblr - We Heart it

Comentarii

  1. Salut,
    Numele meu este doamna Tatiana Mihail Roșca din Pitești, vreau să informez publicul larg despre o organizație creștină creată pentru a oferi împrumuturi persoanelor în dificultate financiară. Deci, dacă vă aflați într-o situație financiară dificilă și aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere sau dacă aveți nevoie de un împrumut pentru a vă plăti datoriile sau pentru a vă plăti facturile, orice motiv care vă va face să căutați un împrumut, contactați-ne astăzi prin e-mail (marielagonzalezloan@gmail.com) pentru Biblie spune: "Luca 11:10 Căci oricine cere, primește, cel ce caută, și celui care bate, se va deschide ușa." ocazie să treci prin. Isus este același ieri, astăzi și pentru totdeauna mai mult. contactați acest e-mail acum: marielagonzalezloan@gmail.com pentru împrumutul dvs. de astăzi.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu