Vacanțe

Tumblr.com

Vine vara, bine-mi pare !

Între mine şi acest anotimp a existat mereu o relaţie complicată. Eu nu sunt omul care se teme de iarnă, cu ale ei viroze şi probleme cu respiraţia. Eu mă tem de vară, pentru că mereu păţesc ceva şi ajung cu medicamente şi tot felul de tratamente la pat. Apoi, nu mă dau în vânt nici după temperaturile ce depăşeşc 30 de grade. N-aş putea spune că sunt pe gustul meu, în special atunci când uită să mai plouă până toamna, de ne simţim ca-n Arizona.


Cu toate acestea, mă grăbesc să vă anunţ, înainte să vă conturaţi o idee despre mine, că nu sunt Grinch al vacanţelor de vară. Ba chiar, de ar fi posibil, mi-ar plăcea să trăiesc într-un loc în care să
am posibilitatea de a merge la plajă în cea mai mare parte a anului. Eehh... dreams...

Cred că mările şi oceanele au o energie aparte, de care avem cu toţii nevoie uneori.
tumblt.com

tumblr.com

M-am întâlnit pentru prima dacă cu Marea Neagră la vârsta de 5 ani. Bineînţeles că mi-a fost teamă, nu voiam sub nicio formă să mă apropii, mi se părea înspăimântătoare. Norocul meu a fost că ne-am cazat la un hotel cu piscina. Acolo nu refuzam să întru, ba chiar făceam un mare spectacol atunci când părinţii mei îmi spuneau că trebuie să ies.

Îmi placea mult. Era o piscină albastră, foarte curată şi cel mai important, SIGURĂ. La naiba cu marea, nisipul şi scoicile ei !

Apoi, când am mai crescut, mergeam împreună cu mama şi tata la agenţiile de turism să căutăm oferte de cazare la hotel, care să vine în acord cu aşteptările şi dorinţele noastre, adică să avem neapărat balcon, să fie hotel cu piscina, băi curate, obiecte sanitare noi, paturi bune şi două mese pe zi (mic-dejun, prânz).
Seara ieşeam în oraş să servim cina, apoi ne plimbam pe plajă şi admiram de la depărtare luminile multicolore ce veneau de la fiecare terasă/ bar/magazin.

Vacanţa lui 2017


Presimt că va fi o vară călduroasă. Nici n-are cum să fie altfel după o iarnă atât de "prietenoasă". 

Îmi place să-mi fac planuri încă de când primăvara are parfum de vară. Îmi imaginez costumul de baie, modelul şi culoarea, patul în care mă voi odihni, nisipul din păr ce se va da plecat cu greu, apa mării ce-mi va face tenul super-curat (oily skin problems), plimbările de seară prin alte staţiuni, casele localnicilor.

Nu sunt o fană a statului la soare excesiv, a bronzatului ca lucru de bifat al vacanţei. Mie-mi place să înot, să stau pur şi simplu în apă ca un copil de opt ani, să simt aerul sărat sub umbrelă, pe plajă, cu un ceai rece alături şi o muzică sau o carte bună.

Ador să-mi fac timp să mă plimb. Cum spuneam mai sus, iubesc să văd casele localnicilor, să trec pe străduţe cu garduri din sârmă, unde oameni în vârstă stau pe bancă la ceas de seară, împreună cu nepoţi, căţei, pisici.

Când mi se face poftă de pepe verde, cumpăr unul mare, greoi şi plin de savoare. Îl mănânc seara, alături de prieteni, pe plajă. Planul este ca unul dintre noi să fugă până la magazin, de unde să cumpere farfurii de unică folosinţă, în care să ne punem fiecare porţia. Iar când soarele ne-a părăsit şi apa e mai rece, mai alergăm în valuri, în special în ultimele zile, înainte de plecare.

Comentarii