Școala de Bani pe Roți - Un proiect național de educație financiară + Alegi brioșa sau mărul ?


În anul 2017 BCR a lansat un program interactiv de educație financiară pentru copiii cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani. Atelierele interactive sunt organizate într-un camion special amenajat, unde timp de o oră și jumătate cei mici au ocazia să se familiarizeze prin joc cu diferite noțiuni financiare și concepte ce îi vor ajuta să înțeleagă cum circulă banii prin lume, cum să facă economii și cum să gestioneze un buget.
Cele 5 etape prin care vor trec sunt:
  • Etapa 1 înseamnă EXPLORAREA - Aici copiii își pun hainele de Exploratori sau Detectivi și intră în Configurator. Învață despre importanța planificării bugetului personal, ce grupuri de cheltuieli sunt mai scumpe și cum pot preîntâmpina cheltuielile inutile.
  • Etapa 2 JOACA - Acum verifică dacă ce au învățat este corect. Printr-un joc plin de culori și dinamism descoperă termeni ce îi vor întâlni mai târziu în viețile lor financiare.
  • Etapa 3 SEIF-ul - În etapa a treia se va discuta despre valoarea unui obiect, unde cei mici află că fiecare om are o înțelegere diferită asupra valorii unui obiect.
  • Etapa 4 FORUMUL - După discuțiile despre buget, valoarea banilor și a obiectelor, copiii pot intra în etapa a patra, numită Forumul Opiniilor. Aici se evaluează toate argumentele disponibile pentru a lua cele mai inteligente decizii.
  • Etapa 5 GLOBALIZAREA - În ultima etapă a călătoriei virtuale participanții vor înțelege că toate procesele economice și politice sunt conectate pe plan global. Astfel, alegerile făcute de o parte din oameni vor influența, cu siguranță, alți oameni din lume. 

Camionul FLiP a parcurs 10.000 de km în 2017. Peste 7000 de elevi au participat la atelierele gratuite în 5 orașe ale țării. În 2018 camionul a ajuns în Iași, Botoșani, Bistrița, Suceava, Baia mare. După Cluj, FLiP va pleca spre Timișoara, Arad, Oradea, Deva, Alba-Iulia și Sibiu.

Până pe 29 iunie te poți înscrie în concursul FLiP your story, unde ai ocazia să câștigi prin tragere la sorți o bicicletă Pegas. Trebuie să completezi formularul și să răspunzi la întrebarea: Tu ce ai făcut cu primii bani economisiți ?




Cel mai bine ar fi ca, atunci când trebuie să iei o decizie financiară, să-ți imaginezi următorul lucru: În mâna dreaptă am un măr iar în mâna stângă am o brioșă. Din ce ar fi mai avantajos să mușc, pe termen lung ? Care sunt efectele decizie mele ? La ce trebuie să mă aștept ?
Când vorbim de bani, gândește întotdeauna pe termen lung, nu lua decizii pripite și planifică lunar bugetul pentru a ține lucrurile sub control.

Ce am făcut cu primii bani economisiți ?
Am planificat întreaga suma, am investit într-un vis și am cheltuit inteligent.

Eram în liceu iar visurile mele se îndreptau spre pasiunea de a fotografia. Știam că asta vreau să fac în timpul meu liber. Poate, de ce nu, să câștig și niște bănuți punându-mi creativitatea în joc și dragostea pentru a surprinde momente frumoase. Îmi amintesc, era o dimineață de vară, undeva pe la ora 4, multă liniște pretutindeni. Mă aflam în oraș și mi-a plăcut cum se așezau luminile de pe stradă pe niște tufe de trandafiri roz, obosiți. Am spus "Wow, asta vreau să fac. Puțină magie". Am reușit să scot o poză cu telefonul, însă eu îmi doream un aparat de fotografiat, așa cum văzusem într-un magazin. Mi-am dorit să particip la achizitionarea acestuia, oricum aveam mult prea mult timp liber.

Așa că mi-am găsit primul meu job. Și a fost drăguț. Până în septembrie am reușit să vin cu o parte din bani(nu mulți). În plus, mi-am cumpărat și lucruri necesare pentru începerea ultimului an de liceu.
Nu am câștigat enorm, însă m-am simțit responsabilă și bine cu mine pentru că am acoperit atât nevoile cât și investiția pe termen lung într-o pasiune, fără să risipesc bănuții munciți de mine. 

Ai ascultat imnul FLiP ?

Comentarii