Rețete cu pui și pește pentru pisici - (pregătite acasă)

N-am prea întâlnit oameni care să pregătească rețete în casă pentru pisicile lor, așa cum se întâmplă în cazul proprietarilor de câini. Noi ne rezumăm la cărniță fiartă, ficățel, diferite organe și ne bazăm pe mâncarea din magazine, atât uscată cât și umedă, la conservă sau plic. Câinii domestici sunt omnivori, se hrănesc cu o varietate de mâncăruri(carne, legume, cereale) și obligă stăpânul la gătit. De câte ori am auzit: "încă 20 de minute, am fiert orezul, pregătit carnea și curățat legumele. Îi dau să mănânce și sunt gata imediat". Încet, încet mi-a venit și mie pofta de gătit. Măcar pentru ei, Mițu și Veve, care așteaptă mereu o surpriză delicioasă.
Departe de mine gândul de a-mi hrăni pisicile numai cu mâncare pregătită în casă. Asta ar însemna foarte mult timp pierdut cu statul în bucătărie, zilnic. Plus mult stres având două pisici mofturoase care nu prea acceptă tot ce le dau, adesea. Dacă ar primi la fiecare masă numai mâncare gătită, atunci ar trebui să fiu sigură că rețetele includ tot necesarul de vitamine și minerale de care pisica are nevoie pentru o bună funcționare a organismului.


Tocmai de aceea intru în bucătărie pentru ele numai ocazional, lăsându-i pe cei care se pricep să se ocupe de asta mai bine.

Ce trebuie să mănânce pisicile ?

- Proteine din carne și pește
- Amino-acizi(taurină) și arginină (pește-carne)
- Acizi grași
- Vitamine
- Minerale
- Apă

Cină cu pui și ton












Puiul și tonul au demonstrat în repetate rânduri că sunt o combinație irezistibilă pentru pisici. O cină reușită arată cam așa:

Piept de pui fiert - 60g
1 Conservă de ton în suc propriu
1 Linguriță ulei de pește
1 Lingură de morcov fiert și pasat
2 Linguri orez brun fiert

Mod de pregătire:

1. Punem toate ingredientele în blender și mixăm până obținem o pastă consistentă
2. Ce rămâne punem la frigider pentru a doua zi. (se păstrează până la 3 zile)

Cină cu Somon












Rețeta preferată a pisicilor, se spune... 😻🐾 

1 Conservă de somon în suc propriu
1 Lingură de broccoli fiert și pasat
15g Pesmet din pâine integrală

Mod de pregătire:

1. Se amestecă toate ingredientele cu o furculiță
2. Ce rămâne se păstrează la frigider până la 3 zile

Biscuiți cu ton











1 Conservă de ton în suc propriu

2 linguri și jumătate fulgi de ovăz
1 jumătate lingură ulei de pește
1 ou

Mod de pregătire:

1. Amestecăm ingredientele și le așezăm în tavă, pe hârtie de copt cu ajutorul unei linguri sau modelându-le puțin în mână.
2. Se pun la copt pentru 20-30 de minute la 175° până devin maronii la suprafață și coapte în interior.

Prăjiturele cu sardine



















1 Conservă de sardine în suc propriu
1 Lingură ulei de pește
1 Ou
100g Făină de ovăz

Mod de pregătire:

1.Preîncălzim cuptorul la 175°. Pasăm sardinele împreună cu 1 lingură ulei de pește
2.Amestecăm și oul 
3.Treptat adăugăm făina de ovăz până ajunge la consistența unui aluat. 
4.Formăm mingiuțe și le aplatizăm pe hârtia de corp 
5. Le lăsăm în cuptor timp de 10-12 minute
6. Prăjiturelele pot fi păstrate la frigider până la 7 zile

🐾🐾

x
Surse www.petmd.com / savvyhomemade.com / lovetoknow.com

Comentarii

  1. eu am avut pisica dar niciodata nu am gatit pt.ea (i-am dat cate un ou fiert pe sapt. - asta insa nu se poate numi gatit :D ). Am auzit prea tarziu de conceptul BARF, si dupa o rasfoiala mi s-a parut extraordinar: fac un meniu personalizat pe animal, functie de varsta, greutate, mod de viata, boli, asa ca stapanul isi poate cumpara 6-7 ingrediente in cantitatea/proportia data, toca si amesteca si portiona si congela si oferi o mancare pisicii care aduce aminte de starea ei naturala. Am aflat ca asa una din pisici a ajuns la 19 ani in stare impecabila, fara sa piarda luciul blanii sau cu probleme de sanatate.

    Pisica noastra a murit de diabet la 13 ani, boala legata de calitatea nutritiei ... stiu unde am gresit, crantzanelele date aveau mult carbs ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi se pare interesant conceptul BARF, trebuie să citesc și eu despre.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu