Culcuș natural pentru pisici - Idei de pe Pinterest

Lucrurile devin mult mai complicate în momentul în care când ai două pisici indoor, tu fiind obișnuită cu motani hoinari, care pleacă dimineața și se întorc peste 12 ore, obosiți și înfometați, pentru porția de piept de pui, mâncare uscată și un colțișor confortabil în pat. Altfel, să-i lași în pace, ei au viața lor.
De când s-au întâmplat Mițu și Veve în povestea noastră și am decis că vor rămâne în casă, am întâlnit o nouă responsabilitate despre care nu înțelegeam mai nimic. Cu ce își ocupă timpul o pisică de apartament, în afară de somn, hrană, privit pe fereastră, pentru a fi echilibrată fizic și emoțional ?

Dorința mea este să îmi învăț pisicile cu hamul, undeva departe de agitația orașului, să simtă pământul, aerul și iarba sub lăbuțe. Toate pisicile merită plimbări surprinză, așa ar fi ideal, natura fiind cel mai interactiv loc pentru un animal.

Cum Pinterest-ul îmi dă mereu idei, m-am gândit să improvizez ceva până ajungem să ieșim cu ei în cea mai mare siguranță. Un mic colț natural în casă, poziționat lângă fereastră, pentru băile de soare atât  de iubite de prietenii nostrii patrupezi. Îi vezi primăvara și toamna îndeosebi, când temperaturile sunt plăcute, cum caută razele pe parchet și nu se mai mișcă de acolo curând.

Pentru un colț natural în casă avem nevoie de o litieră tip tăviță de mărime mai mare, cât să stea pisica relaxată în ea sau o cutie din lemn, maxim 10-15cm înălțime, cu orificii de scurgere a apei în cazul în care alegem varianta cu pământ de flori și semințe. O bucată rulou de gazon(acesta nu trebuie udat, se înlocuiește o dată la 7-10 zile, atunci când iarba s-a uscat. Sau pământ de flori și câteva plicuri cu iarbă pentru pisici. Ea va servi atât pentru consum, ajutând la eliminarea ghemelor de blană din stomac, cât și pentru lenevit lângă fereastră, cu blănița în soare.  




Cea mai comodă variantă este gazonul, acesta se vinde la metru pătrat și costă în jur de 20 de lei. 
Eu am ales varianta mai complicată, cu pământ de flori și semințe de plantat. În 7 zile iarba răsare. Până a atins lungimea dorită am ținut-o într-un loc luminos și am udat-o în fiecare zi. Apoi am așezat  cutia lângă fereastră, în lumină. Când iarba devine uscată trebuie înlocuită, altfel își pierd interesul foarte repede.

Poate fi o recompensă lunară, de ce nu. Pisicile de apartament adoră tot ce miroase a viu. Sper ca în viitorul apropiat să ies cu Mițu și Veve afară. Ar fi, probabil, cel mai frumos cadou în cei 8 ani ai lor.


🐾

x

Comentarii