Ceaiul de mentă a fost cafeaua copilăriei mele


  12 ani am băut ceai de mentă cu lămâie și trei lingurițe de zahăr. Nu am vrut să mai aud de el o perioadă, după. A fost cafeaua copilăriei mele, puțin acrișor, puțin amar, puțin cam dulce. Deschideam ochii dimineața abia după prima înghițitură de ceai fierbinte, care-mi invada papilele și-mi ardea limba, în graba obișnuită pentru a nu pierde autobuzul spre școală. Mereu întârziam, oricum, pesemne îmi plăcea adrenalina. Atunci părinții nu știau că zahărul rafinat face rău, iar cele trei lingurițe luate la prima oră, zilnic, împreună cu alte dulciuri care intrau pe mâna mea mai târziu, făceau ravagii în organism, făcându-mă să mă simt slăbită imediat după orele amiezii, mai tot timpul.


Consumat corect, ceaiul de mentă este considerat un medicament natural, cu multe beneficii pentru sănătate și puține efecte adverse. În anumite cazuri poate înlocui medicamentele. Băut simplu sau preparat cu ghimbir și lămâie, îndulcit cu sirop de ștevie, nectar de agave sau miere bio,  cuburi de gheață sau păstrat cald în termos, contează doar să-l faci pe gustul tău.

Atenție ! Nu este recomandat femeilor însărcinate, persoanelor care suferă de reflux gastric sau prezintă o alergie la mentol. De asemenea, poate interfera cu medicamentele  folosite în tratamentul tensiunii arteriale sau a diabetului. De aceea, cel mai bine ar fi să consultăm medicul înainte.

Când face bine 

Ne ajută să avem un somn liniștit
Atunci când somnul agitat și insomniile nu ne mai dau pace, o cană cu ceai de mentă permite musculaturii corpului să se relaxeze, acționând precum un sedativ, reducând și tensiunea arterială totodată. Se bea cu jumătate de oră înainte de culcare.

Îmbunătățește digestia
Ceaiul de mentă relaxează sistemul digestiv și ajută bila să funcționeze corect. Reduce simptome precum balonarea, durerile de stomac, flatulenta și spasmele. 1-2 căni pe zi, dimineața și seara, pe stomacul gol.

Indicat în sindromul colonului iritabil
Datorită proprietăților antispasmodice și antiinflamatoare, consumul zilnic de ceai de mentă contribuie la îmbunătățirea sănătății tractului gastrointestinal. Ameliorează simptomele sindromului colonului iritabil, balonarea și durerea abdominală. 1 cană după fiecare masă

Stimulează sistemul imunitar
Calciu, fosfor și vitamina B. Sunt elemente nutritive care ajută la întărirea sistemului imunitar, luptând împotriva agenților patogeni. 

Elimină stresul✔️, este un aliat în procesul de slăbire✔️, luptă împotriva simptomelor astmului✔️, ✔️vindecă migrenele și stările de rău

Rețeta mea preferată este cea mai simplă. Într-un recipient din sticlă adaug sucul unei lămâi și 3 linguri de miere. Câteva cuburi de gheață și îl păstrez la rece pe tot parcursul zilei. Funcționează ca înlocuitor al sucului nesănătos din magazine.

Comentarii

Trimiteți un comentariu