Iaurtul, acel aliment minune (care nu-mi place)


  Atunci când au început să apară iaurturile cu fructe în magazine, mai precis Danone, pentru că acesta beneficia de reclamă din belșug în acea vreme, cumpăram zilnic cel puțin două. Nu mâncam neapărat tot, dar trebuia să fie. Mi se părea o tragedie să nu găsesc cu zmeură sau căpșune, iar asta se întâmpla destul de des. Nimeni nu-l voia pe cel cu aromă și bucăți de caise, evident. Erau singurele sortimente disponibile, în afară de iaurtul natural cu mai multă sau puțină grăsime. Îl consideram desertul ideal, micul răsfăț accesibil imediat după școală, când mă deconectam total de prima parte a zilei.     


Până la o anumită vârstă am tot consumat iaurt cu fructe. Și o făceam zilnic. Apăruse la un moment dat Milli, mult mai gustos și aromat, cu bucăți mari de fructe dar și mai mult zahăr. Atunci nu conștientizam cantitatea de zahăr ingerată, prezentă în toate aceste alimente colorate, parfumate, gustoase. Mai târziu, poate și datorită vârstei, am început să fiu mai atentă. În sensul că... dacă îmi doream un dulce... DULCE, îl aveam. Dar atât. Alimentelor cu ingrediente ascunse le-am spus adio(de ex. ketchup).

Am încercat să-mi fac iaurt cu fructe, așa cum ne învață unii specialiști în nutriție, prezenți la televizor sau prin reviste. Mi-am cumpărat o cutie mare cu iaurt natural, căpșune și zahăr brun. Cu ajutorul unei furculițe am pasat căpșunele într-o farfurie, peste care am adăugat zahărul brun și l-am lăsat să se dizolve în pasta de căpșune. În iaurtul din cutie am amestecat această pastă, până l-am transformat într-un roz frumos și aromat. Mai departe l-am transferat în două recipiente din sticlă/borcane, lăsându-le la frigider pentru cel puțin 20-30 de minute. 

Mi-am spus că trebuie să iasă ceva bun din asta, că este sănătos. Din păcate n-a fost să fie așa. La câteva minute după ce l-am consumat mi s-a făcut pur și simplu rău. Gustul nu este același iar fructele proaspete amestecate în iaurt, orice altceva în afară de banane, nu reprezintă cea mai fericită combinație pentru stomac. Mie, una, nu mi-a făcut bine. 

Astăzi mănânc iaurt cu fructe foarte rar, de câteva ori pe an. Pentru cel pregătit acasă am două rețete speciale fără fructe proaspete în afară de banane, care sunt ok. Important este ca iaurtul să fie de calitate, adică să conțină probiotice, -culturi vii și active- altfel (aproape) degeaba îl cumpărăm. Există o mulțime de sortimente și putem fi păcăliți cu ușurință. Probioticele sunt bacterii similare cu cele prezente în flora intestinală. Acestea ajută la refacerea florei intestinale distrusă de alimentația dezechilibrată.


Rețeta 1 - Iaurt în două culori - Avem nevoie de iaurt grecesc, jeleu de căpșune, vanilie. 
Iaurtul se împarte în două cantități egale. O parte se amestecă cu jeleu iar cealaltă parte cu semințele unei păstăi de vanilie sau puțin extract natural de vanilie.

Rețeta 2 - Iaurt desert - Avem nevoie de iaurt grecesc, o lingură cu unt de arahide, o banană foarte coaptă, pasată și două pătrățele de ciocolată amăruie.
Amestecăm iaurtul cu untul de arahide până se omogenizează, pasăm banana și o adăugăm împreună cu ciocolata mărunțită.

Se consumă cu biscuiți, musli sau pur și simplu...

Spuneam în titlul articolului că nu-mi (prea) place iaurtul. Totuși, nu pot să nu-i recunosc beneficiile de care am parte de fiecare dată când îmi amintesc să-l consum regulat, la micul dejun. O perioadă cel puțin. Dacă adăugăm în el puțină miere, câteva stafide, musli crunchy, ciocolată amăruie, ovăz, fulgi de porumb, parcă altfel îl acceptăm.

12 Beneficii ale consumului regulat de iaurt

  1. - Îmbunătățește digestia
  2. - Întărește sistemul imunitar
  3. - Luptă împotriva cancerului
  4. - Ajută la întărirea oaselor
  5. - Ajută la vindecarea candidozei vaginale
  6. - Previne anemia
  7. - Scade tensiunea arterială
  8. - Îmbunătățește funcția creierului
  9. - Menține sub control greutatea corporală
  10. - Reduce nivelul de colesterol
  11. - Benefic în îngrijirea părului și a pielii
  12. -Aliat împotriva respirației urât mirositoare


Știai ?

Numele de iaurt vine din limba turcă (yogurt) și se traduce prin amestecat(bătut cu telul sau altă ustensilă)

Oamenii au început să pună laptele la fermentat acum 7000 de ani, în Mesopotamia. 

În India au numit combinația de iaurt cu miere „Hrana Zeilor„

Se spune că patriarhul Avraam a trăit 175 de ani datorită iaurtului. Îl consuma în fiecare zi.

Îți place iaurtul ?

x

Comentarii

  1. buna Luna,
    imi place articolul tau. Da, yaurtul imi place, o sa incerc cu unt de arahide si cioco pt ca asa nu am facut niciodata.
    Imi fac de 2-3 ori pe luna iaurt cu lapte de la dozator sau de la femier direct. Cum am si gemuri facute in casa, iaurtul cu fructe e doar un desert rapid: scot un borcan de iaurt din frigider si pun o lingurita de gem peste.
    Cu miere nu imi mai place, e prea dulce -desi aucm ceva ani faceam combinatia dupa un desert grecesc (iaurt, miere, cereale, nuci) - poate ca acum nu mai suport prea mult zahar de cand cu iaurt homemade si gem homemade unde pun 30-40-50% din zaharul din retetele clasice...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu