Review - Ulei de jojoba

  Ultimul produs pus în coșul de cumpărături pe Planteea.ro este uleiul de jojoba. Printre produsele preferate în ritualul de îngrijire a tenului nu s-au regăsit niciodată uleiurile hidratante, acestea fiind în marea loc majoritate comedogenice iar ultimul lucru pe care îl dorește o femeie cu tenul mixt este să-i apară inesteticele puncte negre sau albe. Coșuri și pori dilatați. Nu, nu, nu. Sună mai rău decât un film horror.
Partea bună este că există și uleiuri potrivite tenului mixt/gras. Acestea sunt non-comedogenice, adică odată aplicate dizolvă mizeria și uleiurile naturale, totodată hrănind și hidratând în profunzime. 

  • Uleiuri non-comedogenice: ulei din arbore de ceai(tea tree), ulei din sâmburi de struguri, ulei de jojoba
  • Uleiuri comedogenice: ulei de cocos, ulei de măsline, ulei de avocado, ulei de migdale

Uleiul de jojoba are o compoziție similară sebumului și este capabil să inhibe producția excesivă a acestuia. Numit și "Elixirul frumuseții", bogat în aminoacizi, vitamine și antioxidanți, are proprietăți antiinflamatorii, antibacteriene iar aplicat regulat reduce mărimea porilor.

Cum folosim uleiul de jojoba pentru tenul gras/mixt ?

Obișnuiesc să aplic câteva picături de 4-5 ori pe săptămână. Tenul să fie curat, fără urme de machiaj și impurități. Uneori îmi place să pregătesc un scrub înainte. Acesta îndepărtează celulele moarte și îmi dă senzația că astfel beneficiez din plin de toate proprietățile sale miraculoase. Rețeta de scrub este simplă: miere de albine bio și zahăr brun. 
Aplic suficient ulei pe întreaga față și masez câteva minute, până intră bine în piele.


  Singurul ulei non-comedogenic pe care îl foloseam de aproape 5 ani era uleiul din sâmburi de struguri. Mi-am spus că a venit timpul să le alternez puțin, de aceea mi-am comandat de la Planteea un ulei de jojoba marca Herbal Sana, care m-a ajutat să-l uit pe cel din sâmburi de struguri, numaidecât. Cum spuneam, a fost ultimul produs pun în coș. Știam că mai trebuie să cumpăr ceva, așa că am analizat minuțios oferta de uleiuri naturale. Tenul cere o îngrijire în plus, pe lângă serumul, crema și măștile obișnuite pentru față. 

Mi-a plăcut simplitatea recipientului. Important de știut faptul că o sticlă închisă la culoare păstrează mult mai bine ingredientele naturale.
100 ml înseamnă o cantitate suficientă, chiar dacă uneori mai trișez și în folosesc în mai multe scopuri, cum ar fi pentru unghii, cuticule, scalp și pe întreaga lungime a părului.

Îi ador culoarea aurie, de nuanța mierii de albine. Mă bucur să descopăr lipsa oricărui parfum.

L-am aplicat cu teamă prima dată. Nu mă(mai) încred eu foarte ușor în orice recomandare. Deja îmi imaginam cum am să mă trezesc dimineața cu o peliculă uleioasă la nivelul pielii și porii încărcați. Surprinzător a fost faptul să descopăr exact contrariul. Tenul a rămas mat, fără urme specifice de utilizare al unui ulei. Pentru că el doar hrănește și tratează în profunzime, fără să creeze neplăceri la suprafață.


 Folosești uleiuri naturale în ritualul de îngrijire al tenului ?
 Scrie-mi în comentarii ;)

 x

Comentarii

Trimiteți un comentariu