Miere cu lăptişor de matcă Apidava


În această perioadă testez două produse apicole de la Apidava. O miere de salcâm Roua Florilor cu lăptișor de matcă și cinci pliculețe cu miere Apioxivita Cocktail. Despre extractul din sâmburi de struguri(antioxivita) am vorbit într-o postare anterioară, atunci când l-am descoperit printre ingredientele unei creme hidratante. De data aceasta îi descopăr beneficiile printr-un aliment dulce, dulce, și anume mierea de albine. Apidava produce miere în România de peste 25 de ani. Însă nu orice fel de miere, așa cum găsim pe rafturile magazinelor, ci una de o calitate superioară, obținută numai pe cale naturală, din zona Podișului Transilvaniei și alte zone melifere(unde există flori cu mult nectar și polen). 


Când mă gândesc la miere, mă gândesc la o gustare simplă şi dulce a copilăriei. O porție sănătoasă peste miez de pâine albă cu unt, lângă un pahar cu lapte călduț. Sau fagurele de miere, o altă mică "obsesie" care s-a păstrat până în prezent. Anii adolescenţei au adus perioade în care m-am confruntat cu tenul acneic iar măștile cu miere naturală m-au ajutat să merg cu fruntea sus, atât la propriu, cât şi la figurat. 😄 Mai târziu i-am descoperit beneficiile în îngrijirea tenului mixt/gras, fiind o soluţie excelentă împotriva excesului de sebum. 

Astăzi îmi place să ţin sub control cantitatea de zahăr ingerată prin alimentele consumate zilnic. Încerc să fac asta de aproximativ un an iar schimbările nu au întârziat să apară. Am eliminat o mulţime de produse alimentare care nu-mi aduceau niciun beneficiu, ba din contră, contribuiau la o stare permanentă de rău. 

Dacă vorbim despre îndulcitori, prefer un îndulcitor natural cum este mierea de albine, deoarece conţinutul ridicat de fructoză se descopune mult mai lent în organism, ceea ce înseamnă o creştere moderată a glicemiei. Obişnuiesc să adaug o linguriţă în lapte, în ceaiul de fructe, în limonadă sau în amestecul de cereale şi iaurt, la micul dejun. 

Având o mulţime de întrebuinţări şi calitaţi nutriţionale, mierea este unul dintre cele mai cunoscute remedii naturiste, bogată în substanţe minerale şi vitamine(C, A, D, K, B), cu proprietăţi antibacteriene şi antifungice. Mai mult decât atât, ajută la asimilarea calciului în organism, stimulează sistemul imunitar, tratează problemele respiratorii din sezonul rece, ameliorează durerile renale, stimulează digestia şi metabolismul, poate ajuta la tratarea ulcerului, menţine echilibrul endocrin, previne apariţia cancerului, luptă împotriva stresului şi este considerat cel mai puternic energizant natural. ✔️

 Am primit un borcan de 250 g miere cu lăptişor de matcă Apidava, într-o concentraţie de 2% lăptişor de matcă, suficient cât să livreze organismului antioxidanţi, vitamine, minerale, oligoelemente, enzime, coezime şi întreaga paletă de aminoacizi esenţiali. Mulţi oameni consideră gustul lăptişorului de matcă mult prea puternic, poate chiar uşor neplăcut. În plus, este obligatoriu să-l păstrăm la frigider pe toată perioada consumului, numai în felul acesta calităţile sale benefice pentru sănătate şi frumuseţe pot rămâne nealterate. Dar Apidava vine cu o soluţie în acest sens, creând o miere cu lăptişor de matcă adăugat, care îi păstrează calităţile datorită proprietăţilor de conservare pe care le are mierea naturală, eliberându-ne de o grijă în plus, şi anume condiţiile de păstrare.

Ce conţine lăptişorul de matcă ?

Se spune că specialiştii nu au identificat nici până astăzi toate substanţele benefice pe care le conţine. Dar ştim că în lăptişorul de matcă găsim toate vitaminele din complexul B (B1, B2, B3, B5, B6, B7, B8, B9, B12) şi o mulţime de alţi nutrienţi. Vitamina A, D, C, K, antioxidanţi, aminoacizi, potasiu, calciu, sodiu, zinc, fier, cupru, mangan, magneziu, fosfor, proteine, lipide, glucide, grăsimi, enzime, hormoni.

Recunosc, nu am stiut până de curând foarte multe lucruri despre lăpţişorul de matcă. Ce mi s-a părut interesant este ce se întâmplă în stup. Ştiai că albina regină (matca) se hrăneşte exclusiv cu lăptişorul de matcă, ajungând să trăiască undeva între 4-6 ani, în comparaţie cu trântorii şi albinele lucrătoare, care trăiesc 5-8 săptămâni ? Produce până la 2000 de ouă pe zi, 250.000 pe sezon, un ou la fiecare 45 de secunde. 😲

De aceea este considerat un elixir al tinereţii şi stimulator al funcţiei reproducătoare, orientându-ne după regimul matcăi. Poate fi considerat un remediu natural pentru îmbunătăţirea fertilităţii atât la bărbaţi, cât şi la femei. Reglează dezechilibrele hormonale, creşte libidoul, îmbunătăţeşte motilitatea lichidului seminal și ameliorează simptomele menopauzei. 


Mierea cu lăptişor de matcă Apidava reprezintă combinaţia ideală de sănătate într-o linguriţă dulce, indicată mai ales la început de sezon rece, când virozele, gripa şi răceala pot pune la pământ un organism al cărui sistem imunitar este slăbit din diferite cauze. Anul acesta m-am pregătit din timp, încă din timpul verii, când consumul de fructe şi legume în stare crudă era mult mai mare. Acum recomand 1-2 linguriţe de miere în ceaiul cald(nu fierbinte), 15-20 picături de propolis dimineaţa, proteine, vitamina C.
(gripa de la începutul lui 2018 a fost îngrozitoare. Nu-mi doresc să mai experimentez aceleaşi simptome vreodată, în viaţa asta )


Cum spuneam, în pachet, lângă mierea cu lăptişor de matcă s-au aflat 5 pliculețe cu miere APIOXIVITA COCKTAIL, adică miere cu extract din semințe de struguri. Am uitat să fac o poză plicului desfăcut, pentru că, pe lângă gustul deosebit, mi-a atras atenţia culoarea, un fel de roz caramel. Are un gust dulce, evident, însă nu identic cu cel al mierii obişnuite(pare-mi-se), plus o aromă de "fum" care îmi aminteşte de un dulce al copilăriei, pe care nu îl mai reţin exact.
La orele amiezii, când îmi simt energia ducându-se, desfac imediat un pliculeţ şi îl adaug într-un iaurt natural, în paharul cu apă sau pur şi simplu într-o linguriţă. Acest cocktail delicios păstrează sănătatea inimii, îmbunătăţeşte sistemul vascular şi venos, combate efectul radicalilor liberi. Poate fi găsit şi în varianta unui borcan de 350 g.

Ai încercat produse apicole de la Apidava ? Spune-mi părerea ta în comentarii ;)

x

Comentarii