Dăruieşte surprize simple şi dulci de sărbători - cu Apidava

Vorbeam într-o postare anterioară despre utilitatea cadourilor oferite celor dragi. Mai ales în perioada sărbătorilor de iarnă, când toţi aşteptăm, de la mic la mare, să desfacem micile atenţii împachetate cu multă grijă şi iubire. Vrem să fie utile, vrem să folosim ce am primit, pentru că se potriveşte perfect cu întreaga poveste de Crăciun
Noi, adulţii suntem copii transformaţi în oameni mare, cu responsabilităţi, dar la fel de inocenți, pe undeva. Aşteptăm jucăriile aflate în wishlist-ul fiecărui an, peste care se adaugă acele surprize drăgălaşe ce fac zilele minunate până la capăt. Îmi amintesc cum în copilărie iubeam tot ce lăsa Moş Crăciun sub brad, de la ambalaj şi până la fundă. Parcă şi portocalele din plăsuţa cu dulciuri erau mai bune, parfumate, fiind de la Moşul.
Bradul înalt, cu luminiţe colorate aprinse, în semiîntunericul pe care îl lăsa tata în cameră, construia ceva magic, cu sens. O imagine idilică, asemenea filmelor de Crăciun de pe Hallmark, unde totul pare a fi perfect. Sub crengile de brad observam imediat celofanul colorat care îmbrăca fiecare cutie de cadou. Mă îndreptam timidă spre ele, pentru că nu am fost copilul acela care se năpusteşte asupra cadourilor primite, aşa că desfăceam cu grijă, curioasă, emoţionată. 


La începutul lunii decembrie am primit de la Brander trei produse spre testare. Este vorba despre o miere de salcâm cu nucă Roua Florilor, turdă dulce Apidava şi un borcănaş adorabil în formă de inimă, legat cu tricolor.

Am început deja să consum mierea cu nucă în fiecare dimineaţă la micul dejun. Este absolut delicioasă, dincolo de beneficiile pentru sănătate. Culoarea sa, un gălbui-pal, textura fină, gustul plăcut, delicat, o transformă în regina preferinţelor mele. Mai mult decât atât, nu este la fel de dulce precum mierea polifloră, spre exemplu. Eu nu sunt o fană a dulcelui foarte dulce, dar mierea de salcâm o tolerez foarte bine şi am să continui a o consuma zilnic.

Ştiai că mierea de salcâm este considerat cel mai bun produs apicol ?

Se vorbeşte despre ea ca fiind o "hrană vie", cu numeroase proprietăţi şi substanţe nutritive. 435 fiind numărul total de substanţe magice care ne vindecă, protejează şi hrănesc organismul. Vitaminele B1, B2, B6, B12, B9 (acid folic), enzime, fitohormoni (hormoni vegetali), acizi, antioxidanţi, factori antibiotici, minerale (calciu, magneziu, potasiu, siliciu, fosfor, cupru, sodiu, sulf).

Are pH-ul 4. Valoarea energetică 310 Kcal/100g

Mierea de salcâm cu nucă Roua Florilor de la Apidava are o valoare energetică de 402 Kcal/100g.




Cadouri dulci şi parfumate din Cetatea Albinelor Apidava

Cum ai putea să-i surpinzi plăcut pe cei dragi, care îţi sunt alături zi de zi, dacă nu pregătindu-le un mic dejun sănătos, dulce şi răcoritor ? Pune un zâmbet pe faţa lor încă de la primele ore ! Printre reţele tradiţionale grele(cozonaci, sarmale, friptură), un mic dejun uşor, în zilele libere de sărbători, în liniştea dimineţilor, este exact ce au nevoie.

Reţeta mea arată cam aşa(3 ingrediente): un pahar iaurt grecesc, o linguriţă miere de salcâm cu nucă(sau două😏), fructe de pădure. Rezultatul îndulceşte dimineţile !♡♡♡

Un dar pentru colindători

În copilărie obişnuiam să merg la colindat în satul bunicilor mei, an de an. Mă trezeam dimineaţa la ora 7, în Ajun şi plecam pe uliţele înzăpezite împreună cu ceilalţi copii, într-un frig aşa cum erau frigurile atunci. Totul părea de poveşte. Nu băteam la porţi pe care nu le cunoşteam, de obicei mergeam la cei mai amabili oameni, care ne primeau cu căldură. Nu aşteptam bani, dar mă bucuram la câtiva bănuţi aruncaţi în plasa pe pânză. Eu aşteptam nucile, merele, bombonelele ieftine pe care oricum nu le mâncam, portocalele, napolitanele, ciocolata pe care o primeau în loc de rest, la magazinul din sat. Mândria cea mai mare era asta, să ai plasa cea mai plină şi grea.

Amintirea acelor ani m-a determinat să pregătesc câteva plăsuţe pentru colindătorii care îmi vor trece pragul casei. Poţi să fii adult, cine nu se bucură la o mică atenţie dulce ? Ce să mai vorbim de copii. Turtă dulce, napolitane, fructe, nuci, biscuiţi, ciocolată, o miere de calitate Apidava şi alte mici surprize care nu costă atât de mulţi bani, dar care pun un zâmbet pe faţa oricui.



Borcănaşul în formă de inimă legat cu tricolor este atât de micuţ încât două zile sunt suficiente pentru a-l termina. Fiind atât de adorabil, nu există tentaţia de a desface şi consuma imediat mierea. Nici nu avem de ce să ne facem griji, iulie 2020 este data până când Apidava ne recomadă să o folosim.  De aceea îl văd potrivit într-un cadou simplu, util, dar de efect. Pentru mama, de exemplu. Sau bunica. Prieteni, cunoştinţe dragi care apreciază un detaliu frumos, hand made.

Cum vor arăta sărbătorile tale ?

Eu am să caut liniştea clipelor alături de cei pe care îi iubesc, relaxare, poveşti lungi, zâmbete, zile senine atât în suflet, cât şi pe cer. Vreau să împodobesc brandul exact în Ajun, aşa cum obişnuiam în copilărie, nu mai devreme. Să ascult colindătorii, să pregătesc reţete tradiţionale, puţin regândite de mine, multe filme şi cărţi. Muzică frumoasă, rugăciune, meditaţie, lumânărele parfumate şi instalaţie multicoloră.

Acesta este tabloul meu de sărbători.

Al tău cum arată ? Scrie-mi în comentarii ;)

x

Comentarii